مقالات

نکات خرید ظروف پلاستیکی آشپزخانه قابل استفاده در ماکروویو

قیمت ظروف پلاستیکی درب دار

کاربرد ظروف پلاستیکی

ظروف پلاستیکی به دلیل مزایای متعددی که دارند، در طیف گسترده‌ای از مصارف خانگی، صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ظروف به دلیل تنوع در اندازه، شکل و قیمت، برای نگهداری انواع مواد غذایی مانند میوه‌ها، سبزیجات، گوشت، لبنیات و… بسیار مناسب هستند. همچنین بطری‌های پلاستیکی به دلیل وزن کم و حمل آسان، برای حمل و نگهداری آب و نوشیدنی‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. ظروف پلاستیکی به دلیل تنوع در شکل و اندازه، برای بسته‌بندی انواع محصولات صنعتی مانند قطعات خودرو، لوازم الکترونیکی، مواد شیمیایی و… استفاده می‌شوند. بشکه‌ها و مخازن پلاستیکی برای حمل و نقل مواد شیمیایی، مایعات و… از دیگر کاربردهای پلاستیک هستند. این کابرد گسترده به دلیل ویژگی های منحصر به فرد پلاستیک ها است. به دلیل وزن کم، حمل و نقل و استفاده از ظروف پلاستیکی آسان است. همچنین در برابر ضربه و شکستگی مقاوم هستند. این ظروف به دلیل ارزان بودن مواد اولیه، در مقایسه با سایر محصولات مشابه شیشه ای و فلزی قیمت پایینی دارند. در مجموعه تیک پلاست ظروف در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و در اندازه‌های گوناگون تولید می‌شوند و انتخاب را برای هر کاربرد و صنعتی راحت میکند. استفاده بیش از حد و نادرست از پلاستیک ها معایبی نیز به همراه دارد. ظروف ساخته شده از پلاستیک به دلیل تجزیه ناپذیری، می‌توانند برای محیط زیست مضر باشند. همچنین برخی از ظرف ها در مجاورت مواد غذایی و یا گرمای زیاد، مواد شیمیایی مضر آزاد می‌کنند. استفاده از ظروف پلاستیکی نامرغوب و یا غیراستاندارد می‌تواند برای سلامتی انسان خطرناک باشد.

ظروف پلاستیکی در فریزر

ویژگی ظروف پلاستیکی مخصوص ماکروفر

ظروف به دلیل مزایای متعددی که دارند، در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، استفاده از این ظروف معایبی نیز دارد که باید به آنها توجه کرد. یکی از مهم ترین کاربردهای ظروف پلاستیکی در اشپزخانه ها است. از این ظروف در بخش های مختلف اشپزخانه ها استفاده میشود. هنگام انتخاب محصولات پلاستیکی مناسب برای آشپزخانه، باید به چند ویژگی توجه کرد. همه پلاستیک ها یکسان نیستند. برخی از انواع پلاستیک برای استفاده در مواد غذایی بی خطر هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است مواد شیمیایی مضری را در غذای شما فیلتر کنند. ظروف پلاستیکی در اشکال مختلفی وجود دارند، بنابراین می توانید ظروفی را پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما باشند. همینطور می توانند با ویژگی های مختلفی مانند قابلیت انباشته شدن، شفافیت و قابلیت مایکروویو عرضه شوند. هنگام انتخاب ظروف، تصمیم بگیرید که چه ویژگی هایی برای شما مهم است. این ظروف می توانند در قیمت های مختلفی باشند. مهم است که بودجه خود را تعیین کنید و ظروفی را پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. انتخاب ظروف ایمن پلاستیکی مناسب برای آشپزخانه، به دلیل تنوع و کاربردهای مختلف، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای انتخاب درست، باید به معیارهای مختلفی توجه کنید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کند BPAبرای سلامتی انسان مضر نیستند و برای نگهداری مواد غذایی مناسب هستند. به دنبال علامت “بدون BPA” یا “فاقد BPA” روی ظروف باشید. پلی پروپیلن (PP)، پلی اتیلن (PE)، پلی کربنات (PC) و تریتان (Tritan) از جمله پلاستیک‌های رایج در ظروف آشپزخانه هستند

ظروف پلاستیکی عمده

نکات خرید ظروف پلاستیکی ایمن

هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. برای مثال، PP و PE برای مایکروویو مناسب هستند، اما PC ممکن است BPA آزاد کند. ظروف را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. برای مثال، برای نگهداری مواد غذایی در یخچال یا فریزر، به ظروفی با درب محکم و اندازه مناسب نیاز دارید. این ظروف در اندازه‌ها و اشکال مختلفی مانند مربع، مستطیل، دایره و بیضی تولید می‌شوند. ویژگی های ظروف پلاستیکی موجب شده تا این ظروف برای نگهداری و استفاده در آشپزخانه ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. شفافیت این ظروف  مشاهده محتویات داخل ظرف را آسان می‌کند. به دلیل مقاومت در برابر حرارت برای استفاده در مایکروویو یا فریزر مناسب هستند. ظروف های سخته شده از پلاستیک در قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. اما در مقایسه با انواع ظروف مشابه شیشه ای یا فلزی قیمت مناسب تری دارند. در هنگام خرید این ظرف ها باید از کیفیت محصول و مواد مرغوب و درجه یک آن اطمینان حاصل کنید. در هنگام خرید باید به چند نکته توجه کنید. ظروف پلاستیکی مرغوب که با مواد درجه یک تولید شده اند بوی نامطبوعی ندارند. ظروف ضخیم و باکیفیت، عمر طولانی‌تری دارند. با توجه به معیارهای ذکر شده، می‌توانید ظروف پلاستیکی مناسب و باکیفیتی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید و از سلامتی و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

برای خرید انواع ظروف پلاستیکی در تهران ، کرج ، اصفهان ، شیراز ، اهواز ، مشهد ، یزد ، کرمان ، کرمانشاه ،مازندران ، گیلان ، بندر عباس ، زاهدان ، ایلام ، تبریز ، ارومیه ، اردبیل و سایر شهر ها با شماره های زیر تماس بگیرید .

۰۹۳۵۵۱۳۱۳۲۳ 

۰۲۱۹۱۳۰۲۶۲۹

 

۰/۵ ( ۰ امتیاز )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *