مقالات

روش های کاهش هزینه قالب سازی پلاستیک + مزایا و معایب

قالب سازی پلاستیک چیست ؟

پلاستیک ها کاربرد گسترده ای در زندگی روزمره انسان ها و همچنین صنایع مختلف ایفا میکنند مثل صنایع خودروسازی، شیمیایی، ساختمان سازی، صنعت بسته بندی و… این کاربرد گسترده به دلیل ویژگی های منحصر به فرد پلاستیک ها است. یکی از بهترین روش های ساخت و تولید انواع قطعات و محصولات پلاستیکی روش قالب گیری است. برای قالب سازی یک قطعه پلاستیکی ابتدا باید با توجه به کاربرد قطعه، جنس، ابعاد و سایر مشخصات آن را تعیین کند. به عنوان مثال، قطعه ای که برای استفاده در فضای باز باید از موادی باشد که در برابر اشعه UV مقاوم باشد. طراح باید با توجه به هزینه مواد، فرآیند تولید و تیراژ تولید، طرحی را انتخاب کند که از نظر اقتصادی بهینه باشد.همچنین باید طرحی را انتخاب کند که با امکانات و تجهیزات موجود قابل تولید باشد. پس از طراحی محصول نوبت به طراحی قالب میرسد در طراحی قالب باید به چند نکته توجه شود تا قالب مورد نظر با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت و کارایی به دست مشتری برسد و محصولات با کیفیت بالا تولید کند. قالب باید با توجه به نوع فرآیند تولید (تزریق پلاستیک، بادی، فشاری و …) طراحی شود.  سیستم راهگاهی مسیری است که مواد مذاب از طریق آن به داخل حفره قالب هدایت می شود. طراحی صحیح سیستم راهگاهی نقش مهمی در کیفیت قطعات پلاستیکی تولیدی دارد. سیستم خنک کننده برای خنک کردن قطعه پلاستیکی پس از تزریق مواد مذاب به داخل حفره قالب استفاده می شود. سیستم پران برای خارج کردن قطعه پلاستیکی از حفره قالب استفاده می شود. بعد از طراحی قالب باید قالب مورد نظر با مهارت و دقت بالا ساخته شود. برای ساخت قالب از مواد مختلفی مانند فولاد، آلومینیوم و برنج استفاده می شود. انتخاب جنس قالب به عواملی مانند نوع فرآیند تولید، جنس قطعه و تیراژ تولید بستگی دارد. مراحل ساخت قالب شامل عملیات مختلفی مانند فرزکاری، تراشکاری، سنگ زنی، پولیش کاری و … می باشد. پس از ساخت قالب، آن را بر روی دستگاه تزریق پلاستیک نصب و تست می کنند.

خدمات قالب سازی

انواع روش قالب سازی پلاستیک

در این مرحله تنظیمات لازم بر روی دستگاه و قالب انجام می شود تا قطعات پلاستیکی با کیفیت مطلوب تولید شوند. تولید انواع قطعات و محصولات پلاستیکی به روش قالب گیری متفاوت است و با توجه به کاربرد محصول، نوع مواد اولیه، روش تولید و… برای تولید محصول پلاستیکی استفاده میشوند. تیک پلاست در زمینه طراحی و ساخت انواع قالب های پلاستیک و همچنین قالب گیری و تولید محصولات و قطعات پلاستیکی فعالیت میکند. قالب های تزریق پلاستیک پرکاربردترین نوع قالب پلاستیک است. کاربرد گسترده این قالب ها در تولید قطعات پلاستیک به دلیل ویژگی قالب های تزریق پلاستیک است.  این روش برای تولید انواع قطعات و محصولات پلاستیکی با ابعاد و اشکال متنوع مناسب است. از دیگر ویژگی های ان میتوان سرعت تولید بالا، دقت بالا، قابلیت تولید انبوه و… اشاره کرد. از این قالب ها در ساخت ظروف پلاستیکی، قطعات خودرو، قطعات الکتریکی، قطعات پزشکی استفاده میشود. یکی دیگر از روش های تولید انواع محصولات پلاستیکی قالب بادی است . قالب های بادی برای تولید قطعات و محصولات پلاستیکی توخالی استفاه میشود. از دیگر ویژگی های قالب بادی میتوان به سرعت تولید بالا، قابلیت تولید قطعات توخالی با ضخامت کم اشاره کرد. از قالب های بادی برای تولید بطری های پلاستیکی، قطعات خودرو، اسباب بازی اتفاده کرد. قالب های ترموست، ترموپلاستیک و فشاری نیز از دیگر انواع قالب های پلاستیک است. که درتولید محصولات پلاستیکی مختلف بکار میرود. انتخاب نوع قالب مناسب به عوامل مختلفی مانند نوع ماده پلاستیکی، نوع قطعه، تیراژ تولید و … بستگی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، عوامل دیگری نیز در انتخاب نوع قالب دخیل هستند مثل هزینه ساخت قالب، نیروی انسانی، فضای مورد نیاز و… قالب های تزریق پلاستیک به طور کلی از قالب های بادی و فشاری گران تر هستند برای تولید با استفاده از قالب های تزریق پلاستیک به نیروی انسانی ماهرتر نیاز است.

کارخانه قالب سازی

قیمت قالب سازی پلاستیک 

قالب های تزریق پلاستیک به طور کلی فضای بیشتری نسبت به قالب های بادی و فشاری اشغال می کنند. انتخاب نوع قالب مناسب به طور مستقیم بر کیفیت، قیمت و سرعت تولید قطعات پلاستیکی تاثیر می گذارد.  بنابراین پیش از تولید محصول، طراحی و ساخت قالب باید با یک فرد یا مجموعه متخصص در زمینه تولید و قالب سازی مشورت کنید. مجموعه تیک پلاست با بهره گیری از افراد متخصص و با تجربه اماده است تا ایده های شما برای محصولات پلاستیکی با کیفیت بالا و کم ترین قیمت در مقایسه با رقبا به اجرا دراورد. برای تولید محصولات با هزینه کم تر و قیمت مقرون به صرف تر باید به چند نکته توجه کرد تا علاوه بر کیفیت بالای محصول تولید شده از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار باشد. انتخاب مواد اولیه تاثیر زیادی در قیمت و کیفیت دارد مواد درجه دو یا گرانول قیمت کمتری دارند  اما در مقایسه با مواد نو کیفیت پایین تری دارند. میتوان از مواد اولیه با گرید پایین تر برای تولید محصولات پلاستیکی استفاده کرد. این مواد نیز قیمت کمتری دارند ولی کیفیت پایی ن تری نیز دارند. در تولید محصولات پلاستیکی علاوه بر مواد اولیه از مواد افزودنی مثل انواع پرکننده ها استفاده میشود. این مواد علاوه بر کاهش هزینه تولید خواص و طول عمرمفید محصول رو افزایش میدهد. نکته دگر تولید محصولات طراحی و قالب سازی بهینه است که تولید ضایعات را به حداقل برساند. کاهش زمان سیکل تولید، برنامه ریزی و کنترل دقیق مراحل تولید و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات نوین تاثیر زیادی در قیمت و هزینه های تولید محصولات و قطعات پلاستیکی را کاهش میدهد. با رعایت این نکات می توان به طور قابل توجهی هزینه های تولید محصولات پلاستیکی را کاهش داد.

برای خرید انواع ظروف پلاستیکی در تهران ، کرج ، اصفهان ، شیراز ، اهواز ، مشهد ، یزد ، کرمان ، کرمانشاه ،مازندران ، گیلان ، بندر عباس ، زاهدان ، ایلام ، تبریز ، ارومیه ، اردبیل و سایر شهر ها با شماره های زیر تماس بگیرید .

۰۹۳۵۵۱۳۱۳۲۳ 

۰۲۱۹۱۳۰۲۶۲۹

 

۰/۵ ( ۰ امتیاز )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *