مقالات

تولید کننده انواع بطری پلاستیکی مواد شیمیایی

انواع بطری پلاستیکی

انواع بطری پلاستیکی

تیک پلاست کارخانه تولید کننده انواع بطری پلاستیکی کود و سم کشاورزی، مواد صنعتی و شیمیایی، شوینده ها و سفید کننده است برای خرید با شماره های ما تماس بگیرید. پلاستیک ها کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارند این کاربرد گسترده به دلیل ویژگی های این محصولات است. اگر به اطراف خود نگاه کنید متوجه حضور این محصولات در قسمت های مختلف زندگی خود میشوید. ظروف پلاستیکی در مقایسه با ظروف از جنس دیگر مانند شیشه و فلز ارزان تر هستند. همچنین وزن سبکی دارند که حمل و نقل آنها را آسان می کند. ظروف پلاستیکی در برابر ضربه و رطوبت مقاوم هستند. این ظروف در اشکال و اندازه های مختلف تولید می شوند. ظروف پلاستیکی قابل بازیافت هستند و می توان از آنها برای تولید محصولات جدید استفاده کرد. این محصولات از انتقال گرما و الکتریسیته جلوگیری می‌کنند. همانطور که گفته شد پلاستیک به دلیل مزایای متعددی مانند قیمت مناسب، وزن سبک، مقاومت بالا، تنوع در شکل و اندازه، قابلیت بازیافت و سهولت در تولید علاوه بر زندگی روزمره در طیف وسیعی ازصنایع کاربرد دارد. یکی از کاربرد های مهم ظروف پلاستیکی در صنایع شیمیایی است.  ظروف پلاستیکی در برابر مواد شیمیایی خورنده و اسیدی، ضربه و فشار مقاوم هستند. حمل و نقل و جابجایی این ظروف آسان تر از ظروف شیشه ای یا فلزی است همچنین مقرون به صرفه تر از ظروف دیگر هستند ظروف پلاستیکی در برابر ضربه و فشار مقاوم هستند به همین احتمال شکستن و ترک خوردن این ظروف را به حداقل میرساند.

انواع بطری

بطری پلاستیکی در صنایع شیمیایی

بسیاری از ظروف پلاستیکی قابل بازیافت هستند و می توان از آنها برای تولید محصولات جدید استفاده کرد. ظروف پلاستیکی از مواد مختلفی مانند پلی اتیلن (PE)، پلی پروپیلن (PP)، پلی وینیل کلرید (PVC) و پلی اتیلن ترفتالات (PET) ساخته می‌شوند که هر کدام مقاومت شیمیایی متفاوتی دارند. با توجه به نوع ماده شیمیایی، می‌توان جنس مناسب ظرف پلاستیکی را انتخاب کرد. ظروف پلاستیکی در برابر دمای مختلف مقاوم هستند برخی از ظروف پلاستیکی تا دمای ۱۲۰ درجه سانتیگراد و برخی دیگر تا دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد مقاوم هستند. برای نگهداری مواد شیمیایی در ظروف پلاستیکی باید به چند نکته توجه شود باید با توجه به نوع ماده شیمیایی، جنس مناسب ظرف پلاستیکی انتخاب شود. ظروف پلاستیکی باید در برابر مواد شیمیایی مورد استفاده مقاوم باشند.همچنین در برابر دمای مورد استفاده مقاوم باشند. برای ساخت بطری های سم و کود و لوله های فاضلاب برای انتقال فاضلاب های شیمیایی از پلاستیک استفاده میشود. با توجه به مزایای متعددی که ظروف پلاستیکی دارند، استفاده از آنها در صنایع شیمیایی رو به افزایش است. انتخاب نوع مناسب ظروف پلاستیکی برای نگهداری مواد شیمیایی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای انتخاب صحیح، باید به نوع ماده شیمیایی، مقاومت شیمیایی و حرارتی ظروف و همچنین قابلیت بازیافت آنها توجه شود. برای تولید  ظروف پلاستیکی مناسب مواد شیمیایی مراحل مختلفی طی میشود. ابتدا باید نوع مواد اولیه پلاستیک انتخاب شود با توجه به نوع و کاربرد ظرف، خواص مورد نیاز مانند مقاومت شیمیایی و حرارتی، و شفافیت انتخاب می‌شود. همچنین برای بهبود خواص پلاستیک مانند آنتی‌اکسیدان‌ها، پایدارکننده‌ها، روان‌کننده‌ها، رنگدانه‌ها استفاده میشود. مواد اولیه، مواد افزودنی و رنگدانه‌ها به طور کامل مخلوط می‌شوند. مخلوط به شکل دانه‌های ریز تبدیل می‌شود سپس توسط دستگاه تزریق پلاستیک به مذاب پلاستیک تبدیل میشود.

بطری سفید کننده

تولید کننده بطری پلاستیکی

اساس کار تزریق پلاستیک تبدیل مواد پلاستیک به مذاب و تزریق آن به قالب است. مرحله بعدی قالب گیری است قالب گیری به فرآیندی گفته میشود که طی آن یک ماده شکل پذیر به وسیله یک قالب به شکل دلخواه ما دربیاید. قالب گیری پلاستیک روش های مختلفی دارد که با توجه به روش تولید و نوع مواد اولیه مورد استفاده قرار میگیرد. قالب‌گیری تزریقی، قالب‌گیری بادی و قالب‌گیری فشاری از رایج ترین روش های قالب گیری هستند. پس از تزریق مذاب قالب توسط سیستم خنک کننده به سرعت سرد میشود تا محصول نهایی سفت شود پس از خنک شدن قالب محصول نهایی از قالب جدا میشود از نظر کیفی بررسی میشود تا در صورت نیاز پردازش انجام شود. اگر برای نگهداری کود و سم کشاورزی یا سایر مواد شیمیایی نیاز به ظرف پلاستیکی دارید باید با توجه به نوع مواد شیمیایی مواد اولیه را انتخاب کنید و از خواص مورد نیاز مانند مقاومت شیمیایی و حرارتی، و شفافیت اطمینان داشته باشید. همچنین باید تمام مراحل تولید با دقت و توسط افراد ماهر و باتجربه انجام بشود تا موجب افت کیفیت محصول نشود. استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن برای افزایش راندمان تولید و ارتقای کیفیت محصولات مهم است. انتخاب ظروف پلاستیکی مناسب با توجه به نوع کاربرد و با در نظر گرفتن مزایا و معایب آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر روش‌های ذکر شده، روش‌های جدیدی نیز برای تولید ظروف پلاستیکی در حال توسعه هستند که به دنبال افزایش پایداری، انعطاف‌پذیری و راندمان تولید، و همچنین کاهش اثرات زیست‌محیطی هستند.

برای خرید انواع ظروف پلاستیکی در تهران ، کرج ، اصفهان ، شیراز ، اهواز ، مشهد ، یزد ، کرمان ، کرمانشاه ،مازندران ، گیلان ، بندر عباس ، زاهدان ، ایلام ، تبریز ، ارومیه ، اردبیل و سایر شهر ها با شماره های زیر تماس بگیرید .

۰۹۳۵۵۱۳۱۳۲۳ 

۰۲۱۹۱۳۰۲۶۲۹

۰/۵ ( ۰ امتیاز )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *